Katalog figur POLE DANCE dla początkujących

Pole Dance, potocznie zwany też tańcem na rurze to sport, który w ostatnich latach bije rekordy popularności. Wzmacnia ciało, czyni je jędrnym i elastycznym, a do tego pozwala budować piękną tkankę mięśniową bez kulturystycznych przerostów. To również jeden z najbardziej wymagających treningów akrobatycznych, dlatego warto wiedzieć od czego zacząć i jakie figury są tymi przeznaczonymi dla początkujących. Podpowiadamy!

Kompletny katalog figur POLE DANCE dla początkujących

Zanim rozpoczniesz swoją przygodę z tańcem na rurze, pamiętaj że to nie jest zabawa, a sam sport związany jest zarówno z wyrabianiem w sobie niezwykłej kondycji, jak i z ryzykiem uszkodzeń. Podejście do tej fizycznej aktywności „na hurra!” może się źle skończyć, dlatego tak ważne jest przechodzenie etapami od ćwiczeń na start, dopasowanych do poziomu umiejętności, przez dokładnie sobie trudniejszych, aż do tych najbardziej zaawansowanych. Tu nie ma nic na szybko!

Co wlicza się w klasyczny katalog figur POLE DANCE dla początkujących i jakie pozycje trenuje się w pierwszych fazach odkrywania tego sportu?

  1. Chair spin (krzesełko) – jedną ręką trzymamy się statycznej rurki (wyprostowana w kierunku ku górze), wykonujemy trzy krok, najpierw nogą wewnętrzną (stojącą bliżej rurki), potem zewnętrzną i na powrót wewnętrzną. Dalej spokojny, delikatny zamach, wybicie z wewnętrznej, wolną ręką chwytamy rurkę i łapiemy ją z nachwytu w rejonie bioder. Okręcamy się. Efektowność wykonanego tak krzesełka rośnie wraz z tempem wybicia i obrotu – pracuje się nad nim w kolejnych etapach ćwiczeń.
  2. Fireman (strażak) – pozycja podobna do krzesełka, ale bardziej efektowna. W momencie chwycenia rurki drugą dłonią podkurczamy kolana w pozycji prostopadłej do drążka, trzymając go nimi i w trakcie zamachu wykonujemy kilka obrotów wokół. Całość wygląda tak, jakby strażak zjeżdżał w dół po rurce ćwiczebnej.
  3. Carousel (karuzela) – prawa ręka wysoko w pozycji stania na palcach, kilka razy okrążamy rurkę, lewa ręka do rurki (niżej, palce w dół), wybijamy się do zakręcenia, pilnując tego, żeby z tyłu mieć złączone nogi. W tej figurze wykonuje się kilka obrotów w stylu „karuzela”.
  4. Front hook (hak) – prawa ręka u góry, kilka kroków wokół drążka, łapiemy rurkę prawą nogą w kolanie i lewą ręką nieco poniżej prawej (jednocześnie) i obracamy się kilka razy wokół drążka.
  5. Back hook (hak tyłem) – lewa ręka u góry na rurce, dwa kroki w przód, zaczynając od wewnętrznej, ciało na wprost rurki, chwytamy rurkę drugą ręką, podpierając się łokciem. Odrywamy lewą nogę i wyprowadzamy ją zamachem do tyłu, w efekcie otrzymując obrót tyłem.

Dopiero po dobrym opanowaniu tych pozycji można przejść w treningu pole dance do kolejnych.