Hula hop efekty – co można zyskać, kręcąc kółkiem?

Dla wielu osób ćwiczenia wykonywane przy użyciu koła hula hop mogą wydawać się przyjemną zabawą, która jest aż „zbyt lekka”, żeby mogła przynieść porządne efekty. To błąd! Odpowiednio wykonany trening z wykorzystaniem tego koła jest o wiele bardziej korzystny, niż się wydaje!

Jakie hula hop efekty możesz uzyskać?

  • Redukcja tkanki tłuszczowej – szczególnie wtedy, gdy ćwiczy się kręcenie hula hop z dodatkowym obciążeniem. Pół godziny ćwiczeń to spalenie nawet 200 kalorii!
  • Poprawa balansu ciała i wyrobienie lepszej równowagi
  • Zmniejszenie obwodu talii. Według badań w ciągu około 6 tygodni można w ten sposób zrzucić średnio 3 cm w talii i ok 1-1,5 w biodrach.
  • Spalanie kalorii
  • Wzmocnienie głównych mięśni posturalnych i poprawa ruchomości oraz elastyczności bioder
  • Lepsze krążenie, sprawny przepływ krwi, a co za tym idzie zapobieganie i minimalizowanie ryzyka chorób serca
  • Pozytywny wpływ na funkcjonowanie mózgu i komórek nerwowych
  • Zdecydowanie zmniejszenie stresu
  • Skuteczne wzmocnienie dolnych partii ciała, bioder, brzucha, talii, ale też pośladków i większych mięśni nóg

Po jakim czasie efekty widać najlepiej?

Według specjalistów i trenerów personalnych, którzy chętnie wprowadzają to ćwiczenia do planów treningowych swoich podopiecznych, pierwsze wyraźne efekty zauważa się już po około 3-4 tygodniach systematycznego podejmowania tej aktywności. Mało tego, im dłużej ćwiczymy z kołem, tym lepiej! Każdy kolejny tydzień to hula hop efekty, które wprost zmieniają ciało, działając na talię, brzuch i wspomagając wyszczuplanie.

Co ważne, ćwiczenia z hula hop może wykonywać większość z nas, ale są tez niektóre grupy osób, dla których ten tryb aktywności fizycznej nie jest zalecany. Mówimy tu o osobach po zabiegach w okolicy brzucha, wszystkich tych, którzy mają urazy kręgosłupa (kręcenie i nacisk hula hop mogły by tu doprowadzić do poważnych kontuzji!), kobiety w ciąży, osoby zmagające się z różnego rodzaju dysfunkcjami dna miednicy oraz ci, którzy cierpią na powikłania, choroby i osłabienie różnych narządów wewnętrznych. Jeśli nie należy się do żadnej z w/w grup, swobodnie można wprowadzić hula hop do swojego treningu i cieszyć się pozytywnymi efektami jego działania już po kilku tygodniach!

Ciekawostka: w sklepach sportowych można kupić różne modele hula hop, od tradycyjnego do zwykłych ćwiczeń i kręcenia (gładkie, cienkie), przez bardziej wymagające hula hop z obciążeniem (zalecane do wprowadzenia dla osób, które już ćwiczyły z tradycyjnym kołem, a teraz mają trening na tyle wysoko opanowany, że chcą go podkręcić) oraz masujące hula hop z wypustkami (uwaga, to boli!), które świetnie sprawdza się dla osób zaawansowanych.