22 marca światowym dniem wody

0
(0)

Blisko połowa Polaków nie pamięta o regularnym nawadnianiu organizmu, a ponad jedna trzecia nie ceni smaku wody. To główne wnioski z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę Waterdrop. Z analizy wynika, że 68% respondentów spożywa mniej niż litr wody dziennie. Co więcej, 48% przyznaje, że zapomina o konieczności picia wody, a 35% stwierdza, że nie przepada za jej smakiem. Mimo to, większość badanych (94%) deklaruje chęć spożywania przynajmniej dwóch litrów wody dziennie w bieżącym roku, a prawie 40% uważa, że noszenie ze sobą butelki mogłoby w tym pomóc.

Naukowcy z National Institutes of Health podkreślają, że odpowiednie nawodnienie obniża ryzyko niewydolności serca, na którą choruje około miliona Polaków. Badanie Waterdrop wskazuje, że największym problemem w spożywaniu właściwej ilości wody jest zapominanie o tym (47,8%), a także brak zamiłowania do jej smaku (35%).

W świetle Światowego Dnia Wody, obchodzonego 22 marca, warto przypomnieć o znaczeniu nawadniania. Zalecenia Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności mówią, że kobiety powinny spożywać co najmniej 2 litry wody dziennie, a mężczyźni 2,5 litra. Chociaż prawie wszyscy respondenci (93,7%) planują pić co najmniej 2 litry wody dziennie, to poprzednie badania pokazują, że realizacja tego celu nie będzie łatwa.

Aby ułatwić sobie regularne nawadnianie, Polacy sugerują, że pomocne byłoby noszenie przy sobie butelki (38,6%), zmiana smaku wody (32,8%), a także korzystanie z aplikacji przypominających o piciu wody (17,7%).

Waterdrop, dążąc do promowania ekologicznych praktyk, wprowadza na rynek butelki wielokrotnego użytku oraz rozpuszczalne Microdrinki bez cukru i konserwantów. Współpraca z znanymi osobistościami takimi jak Novak Djoković, Rosie Huntington-Whiteley i Conchita Wurst podkreśla zaangażowanie firmy w promowanie zdrowego stylu życia i dbałość o środowisko.

Jak przydatny był ten artykuł ?

Kliknij na gwiazdki i oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

Bądź pierwszy i oceń artykuł

Tagged with: