Pomysły na zdrowe, zielone koktajle!

Nie bez powodu mówi się, że regularne picie zielonych koktajli potrafi zmienić życie o 180 stopni! Ich wpływ na organizm, wagę i psychikę jest tak duży, że zaskakuje nawet najbardziej zatwardziałych fanów koktajli w innych kolorach.

Zielone koktajle – jakie mają zalety i dlaczego warto?

Absolutnie podstawową korzyścią z picia koktajli o barwie zielonej (robionych z warzyw i owoców) jest ich znaczący wpływ na spalanie zbędnych kilogramów. Szybko poprawiają one przemianę materii, regulują metabolizm, są lekkostrawne i wspomagają pozbywanie się z organizmu toksyn, które nas od środka zatruwają. To właśnie one dostarczają nam w postaci dobrze przyswajalnego płynu moc składników odżywczych, soli mineralnych, błonnika, chlorofilu i witamin, które w tej kombinacji są dla człowieka prawdziwą bombą energetyczną! Zawierają magnez, fosfor, potas, witaminę A, B, C, E, K oraz białka.

Doskonale zastępują niezdrowe i kaloryczne przekąski, dają poczucie sytości, napełniają organizm mocą do działania i sprawiają, że pijąc je, po prostu czujemy się lepiej. Specjaliści od zdrowego żywienia twierdzą wprost, że stanowią one źródło wszystkiego, co jest dla naszego organizmu najlepsze!

Sprawdzone przepisy na zielone koktajle łączą w sobie proporcje 60% dojrzałych owoców i 40% zielonych warzyw. Wśród tych ostatnich najcenniejsze są: szpinak, pietruszka, sałata, brokuł, jarmuż, rukola, szczaw i kapusta pekińska. Owoce z naciskiem na te o kremowej konsystencji np. banan, awokado, truskawka.

  • Oczyszczający koktajl z pietruszki i mango: Miksujemy szpinak (1,5 szklanki liści), kolendrę (pół szklanki) i 2 szklanki wody. Dodajemy 1 mango, pół awokado i pół ananasa. Zblendowaną całość pijemy od razu!
  • Energetyczny koktajl na bazie szpinaku, winogron i brzoskwiń: najpierw miksujemy szpinak (2 szklanki) z wodą (szklanka). Dorzucamy 2 soczyste brzoskwinie i 2 szklanki pełne winogron. Delektujemy się smakiem.
  • Witaminowy strzał z awokado: mrozimy wcześniej 2 banany, w tym czasie do blendera wlewamy 2 szklanki wody, wsypujemy 2 garście szpinaku i dodajemy 1 awokado, 2 jabłka, odrobinę soku z cytryny. Całość miksujemy i na koniec dokładamy przemrożone banany. To będzie naprawdę pyszne!
  • Seler na ratunek – do blendera wrzucamy i miksujemy: pełen wartości odżywczych seler naciowy (obieramy go wcześniej z wierzchnich włókien), obrany ogórek (duży), garść szpinaku lub sałatę (wedle uznania), kiwi, 1/4 obranego awokado, dodajemy 2 szklanki wody i łyżkę otrębów. Po dokładnym zblendowaniu – pijemy!

Cztery w/w przepisy warto włączyć do swojej codziennej diety.