Zwrot H&M – instrukcja krok po kroku, jak dokonać zwrotu zakupów

0
(0)

Jakie są zasady zwrotu w H&M?

Zakupy online i w sklepach stacjonarnych to nieodłączna część naszej codzienności. Czasami jednak towar, który kupiliśmy, nie spełnia naszych oczekiwań – źle leży, ma inny kolor niż na zdjęciu, albo po prostu zmieniliśmy zdanie. Na szczęście H&M, jedna z najpopularniejszych sieciówek odzieżowych na świecie, oferuje przyjazną politykę zwrotów. Zasady są stosunkowo proste, ale warto je dobrze poznać, by uniknąć niepotrzebnego stresu czy opóźnień.

Kupując w H&M masz 30 dni na odesłanie produktu zarówno w przypadku zamówienia online, jak i zakupów w sklepie stacjonarnym. Produkt musi być nienoszony, czysty, z oryginalnymi metkami, a najlepiej również z paragonem.

Jak dokonać zwrotu zakupów ze sklepu online w H&M?

Zwrot zakupów dokonanych online możesz zrealizować na dwa sposoby – wysyłkowo lub oddając produkt w salonie stacjonarnym H&M. Oto szczegółowa instrukcja krok po kroku.

1. Zwrot przez paczkomat lub kuriera

  • Zaloguj się na swoje konto H&M i wejdź w zakładkę „Moje zamówienia”.
  • Wybierz zamówienie, z którego chcesz dokonać zwrotu, i kliknij „Zwróć artykuły”.
  • Zaznacz produkty, które chcesz zwrócić, oraz podaj powód zwrotu (opcjonalnie).
  • Pobierz i wydrukuj etykietę zwrotną (opcjonalnie – przy niektórych zamówieniach jest ona dołączona do paczki).
  • Zapakuj produkt w oryginalne opakowanie lub w inne solidne pudełko, przyklej etykietę na przesyłkę i zanieś do paczkomatu lub przekaż kurierowi.
  • Zwrot zostanie przetworzony do 14 dni roboczych od momentu otrzymania paczki przez magazyn.
Przeczytaj też:  Biżuteria personalizowana – pomysł na unikalny prezent

Koszt zwrotu – 19,90 zł – zostanie potrącony z kwoty refundacji. Jeśli jesteś członkiem programu lojalnościowego H&M Member, zwroty są darmowe.

2. Zwrot w sklepie stacjonarnym

  • Wydrukuj paragon z konta internetowego lub pobierz go w aplikacji na smartfonie.
  • Zanieś nienoszone produkty do wybranego sklepu H&M – nie musisz wybierać tego samego miejsca, w którym zrobiłeś zakupy.
  • Pracownik sklepu dokona weryfikacji produktów i przyjmie zwrot.
  • Zwrot pieniędzy następuje w tej samej formie, w której dokonano płatności – na kartę, do portfela cyfrowego, lub gotówką.

To najszybsza forma odzyskania środków – często środki wracają na konto tego samego lub następnego dnia roboczego.

Jak zwrócić zakupy dokonane w sklepie stacjonarnym?

Zakupy zrobione stacjonarnie również można zwrócić w ciągu 30 dni. Kluczowe jest zachowanie paragonu oraz oryginalnej metki na ubraniu. Jeśli posiadasz kartę lojalnościową H&M Member, transakcja może być także zarejestrowana w systemie nawet bez paragonu papierowego.

  • Udaj się do dowolnego sklepu H&M na terenie Polski.
  • Zabierz ze sobą zwracany produkt, paragon oraz – jeśli towar był zakupiony na kartę – tę samą metodę płatności.
  • Zwrot zostanie przyjęty po ocenie technicznej produktu przez pracownika sklepu.
  • Pieniądze zostaną oddane gotówką lub zostaną zwrócone na kartę – w zależności od wybranej wcześniej formy płatności.

Produkty można też wymienić na inny rozmiar lub model – o ile będzie dostępny w sklepie – bez przeprowadzania zwrotu pieniędzy.

Czy można zwrócić używane produkty?

Nie. H&M zastrzega, że produkty noszone, zniszczone, uprane lub pozbawione metek nie podlegają zwrotowi. Wyjątkiem są produkty wadliwe lub objęte reklamacją – wówczas klient ma prawo zgłosić problem i domagać się zwrotu pieniędzy, wymiany lub naprawy. W takim wypadku należy przygotować dowód zakupu oraz dokument fotograficzny pokazujący defekt.

Przeczytaj też:  Płaszcz z alpaki – luksus, ciepło i styl w jednym okryciu

Warto pamiętać, że produkty higieniczne (np. bielizna, stroje kąpielowe bez zabezpieczeń), kosmetyki otwarte lub artykuły z działu home (jak świeczki czy pościel), które zostały rozpakowane, nie zawsze będą przyjmowane – decyzję zawsze podejmuje sklep lub dział obsługi klienta.

Czy zwrot w H&M jest darmowy?

Dla osób nieposiadających konta lojalnościowego H&M Member, koszt przesyłki zwrotnej to 19,90 zł – kwota ta jest potrącana z końcowej wartości zwracanego zamówienia. Jeżeli jednak jesteś członkiem programu lojalnościowego (do którego dołączenie jest darmowe), masz prawo do darmowych zwrotów niezależnie od wartości zamówienia i sposobu wysyłki.

Dodatkowo, zwrot dokonany bezpośrednio w sklepie stacjonarnym nigdy nie wiąże się z dodatkowymi opłatami – to najlepszy sposób dla osób, które chcą zaoszczędzić czas i pieniądze.

Ile trwa zwrot pieniędzy w H&M?

Czas oczekiwania na zwrot środków uzależniony jest od wybranej metody płatności oraz wybranego sposobu zwrotu. Jeśli przesyłka została odesłana – pieniądze są zwracane zazwyczaj w ciągu 14 dni roboczych od momentu otrzymania paczki przez magazyn. W przypadku zwrotu osobistego w sklepie często następuje to niemal natychmiast – zwłaszcza gdy płatność była realizowana gotówką.

Warto monitorować status przesyłki, jeśli zwrot realizowany jest przez kuriera lub paczkomat. Jeśli w ciągu 14 dni nie otrzymasz pieniędzy, warto skontaktować się z działem obsługi klienta H&M – zarówno za pomocą czatu na stronie, jak i telefonicznie.

Jak sprawdzić status zwrotu w H&M?

Aby sprawdzić status zwrotu, wystarczy zalogować się na swoje konto klienta na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej H&M. W zakładce „Moje zamówienia” znajdziesz listę produktów, które są aktualnie przetwarzane oraz historię zwrotów. Tam też pojawi się informacja o terminie akceptacji zwrotu i ewentualnym dokonanym przelewie zwrotnym.

W przypadku problemów z logowaniem lub błędów w systemie, warto skorzystać z infolinii lub formularza kontaktowego. Dział obsługi klienta H&M jest dostępny od poniedziałku do soboty i zazwyczaj odpowiada w ciągu 24 godzin.

Przeczytaj też:  Bluzy z nadrukiem jako prezent dla pracowników. Jak budować zaangażowanie poprzez odzież firmową?

Jak przydatny był ten artykuł ?

Kliknij na gwiazdki i oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

Bądź pierwszy i oceń artykuł